23948sdkhjf

Netbutik satser på levering samme dag

Coolshop satser nu på levering samme dag, som varerne bestilles online. Samme dags-levering er et væsentligt konkurrenceparameter, lyder det fra FDIH.
E-butikken Coolshop tager nu et afgørende skridt i kampen om at sikre forbrugerne alle fordelene fra detailhandlen – bare på nettet.

Et nyt samarbejde mellem Coolshop og Post Danmark gør nemlig, at alle varer bestilt inden kl. 14 leveres på hjemadressen inden kl. 20:30 samme aften. Ordningen gælder i første omgang kunder i Aalborg.

- Vi har en prisbelønnet kundeservice, der matcher de bedste fysiske butikker. Vi har et udvalg på mere end 25.000 varer, og nu knækker vi koden til den sidste fordel, detailhandlen har kunnet slå os på, nemlig levering samme dag, som du bestiller varerne. Det kan vi i kraft af et tæt samarbejde med Post Danmark, og dermed har vi for første gang skabt en konkurrencesituation, hvor e-handlen reelt er mere konkurrencedygtig end detailhandlen, siger Jacob Risgaard, marketingdirektør i Coolshop.

Imødekomme forbrugernes ønsker
Danskerne shoppede ifølge internetbutikkernes interesseorganisation FDIH for hele 36 mia. kroner på nettet alene i de første seks måneder af 2014, og dermed fortsætter e-handlen sin ubrudte vækstkurve gennem de seneste 15 år. Omsætningen er fordoblet siden 2009, og e-shopperne handlede mindst 15 gange på nettet i årets første seks måneder. Coolshops tiltag med samme dags-levering understreger ifølge FDIH, hvor konkurrencedygtige e-butikkerne er blevet i kraft af en unik forretningsmodel.

- Coolshops tiltag er endnu en understregning af, hvor dygtige e-butikkerne er blevet til at imødekomme forbrugerenes ønsker og behov. Det at handle, uanset om det er i en fysisk eller en webbaseret butik, handler om gode oplevelser, og samme dags-levering er et væsentligt konkurrenceparameter, som har potentialet til at blive en meget stor succes, som alene afhænger af kundernes efterspørgsel. Det er gennemført positivt, at Coolshop satser på at levere denne service, og alene det, at det er muligt, understreger e-handlens konkurrencedygtighed. Vi vil som interesseorganisation følge tiltaget meget tæt, siger Henrik Theil, kommunikationschef i FDIH.

Tendensen med samme dags-levering kendes allerede fra udenlandske e-butikker. Det nye tiltag kombineret med et varesortiment bestående af 120 af Europas 150 største brands er således også et forsøg på at dæmme op for den andel af danskenes e-handel, der havner i udenlandske e-butikker.
Kommenter artiklen (2)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078